Vsak izumitelj ali podjetje s pomembnim izumom si želi čim prej rezultate svojega razvoja predstaviti javnosti oziroma razvite izdelke dati v prodajo. To pa pogosto vodi s prehitro objavo podatkov, ki lahko preprečijo podelitev patenta. Današnji zapis se posveča vidikom razkritja izumov in vplivom le-teh na pridobitev pravic industrijske lastnine.
Industrijska lastnina se deli na patente, modele in znamke. Slednje ščitijo imena izdelkov in za njihovo registracijo predhodna objava imena ali logotipa nima negativnih posledic. Zahteve za registracijo znamke so namreč, da niso opisne, da imajo razlikovalni učinek ter da niso zamenljivo podobne znamkam, ki so že registrirane za enake ali podobne izdelke ali storitve oziroma tudi za različne izdelke ali storitve, če je znamka sloveča (npr. Dior, Chanel, BMW in podobne).
Po drugi strani modeli ščitijo videz izdelka, ki ima določeno oblikovno posebnost. V kolikor želimo veljavno registriran model, mora biti ob dnevu vložitve prijave videz izdelka nov in imeti individualno naravo. Novost pomeni, da videz ne sme biti znan, torej oblika izdelka ne bi smela biti objavljena (na spletni strani, blogu, spletni trgovini, članku, itd.) pred vložitvijo prijave. Vendar pa obstaja pravilo o roku za neškodljivo razkritje s strani oblikovalca oziroma prijavitelja (t.i. grace period). Videz izdelka je posledično še vedno nov, čeprav ga je prijavitelj javno objavil do 12 mesecev pred vložitvijo prijave. Torej, če ste videz izdelka objavili v maju, modelno prijavo pa vložili šele decembra, bo videz še vedno nov, če ste ga razkrili vi. Če ga je razkril kdo drug, to pravilo ne bo veljalo.
Patenti ščitijo izume - tehnične rešitve tehničnih problemov, ki so nove in inventivne ter industrijsko uporabljive. Novost pomeni, da izum ne sme biti javno dostopen pred vložitvijo prijave, pri čemer pravila o neškodljivem razkritju ni, razen v primeru razstave na določenih sejmih, ki pa jih je zelo malo, ob tem pa je potrebno imeti številne dokumente in dokazila. Torej, če imate načrt svoj izum zaščititi s patentom, potem nikakor ne objavljajte česarkoli o izumu na javnih dogodkih, spletnih straneh, sejmih, člankih ali drugih medijih. Pazljivost je potrebna tudi, če modelno prijavo vložite pred patentno prijavo, kajti modeli so zelo hitro objavljeni in tako tvorijo stanje tehnike za patentno prijavo, ki lahko vzame novost izumu. Vsako tovrstno aktivnost torej prestavite vsaj na dan, ko je patentna prijava vložena ali pa še malce pozneje, če je potrebno izdelek še dodatno razviti in obstaja možnost nadgradnje prvotne patentne prijave.
V kolikor ste v dvomih, se za nasvet obrnite k patentnim zastopnikom vpisanih v register zastopnikov pri Uradu RS za intelektualno lastnino ali pa na samem Uradu.
Ni komentarjev:
Objavite komentar