Pogosto dobimo vprašanje kdaj je najbolje
začeti s trženjem oziroma javno predstavitvijo izuma, za katerega je bila
vložena patentna prijava. Kratek odgovor je čim prej, tem boljše, samo da je na
dan vložitve patentne prijave ali pozneje. Je pa, kot vedno na področju
intelektualne lastnine, odvisno od primera do primera.
Patenti so podeljeni za izume tehnične
narave, ki so novi, na inventivni ravni in industrijsko uporabljivi. Novost in
inventivnost izuma se preverja glede na datum vložitve patentne prijave ali na
datum prednostne pravice (angl. priority), v kolikor se patentna prijava
sklicuje na predhodno vloženo patentno prijavo. Stanje tehnike, ki se torej z
izumom opisanim v patentnih zahtevkih primerja, je vse, kar je bilo javno
dostopno do dneva vložitve patentne prijave. Če je prijava vložena 23.1.2020,
je torej stanje tehnike vse, kar je bilo javnosti dostopno vključno do dneva
22.1.2020.
Če izum postane javno dostopen s prodajo
izdelka, prikazom na sejmu ali znanstveni konferenci, ali objavo na spletni
strani, na dan vložitve prijave, tako razkritje torej ni stanje tehnike. Če bi
ga prikazali pred vložitvijo, bi sami sebi vzeli novost.
Patentne prijave se lahko razširijo v roku
12 mesecev od dneva vložitve, kar običajno predstavlja dokaj velik strošek za
prijavitelja. Zato je v tem obdobju dobro pridobiti informacijo iz tržišča, če
se bo izum sploh obnesel oziroma kje je ta odziv najboljši, da se izberejo le
najbolj pomembna področja, kjer se želi izum zaščititi. Če se s trženjem čaka
do izteka 12-mesečnega obdobja, si zmanjšujete možnosti pridobitve uporabnih
informacij iz trga. Iz tega vidika je torej priporočljivo s trženjem izuma
začeti čim prej. Seveda v kolikor je izdelek že dokončno oblikovan in
pripravljen za prodajo.
Vsekakor pa ni smiselno čakati na
podelitev patenta, kajti v času podelitve patenta vam mora izum že prinašati
določen prihodek. Obdobje monopola doseženega s patentom je namreč omejeno na
20 let, z izjemo izdelkov, ki potrebujejo posebna dovoljenja za dajanje na trg
kot so na primer zdravila ali insekticidi. S čakanjem na lansiranje izdelka si
namreč krajšate obdobje monopola, v katerem naj bi vam patentirani izdelek
prinašal dobiček glede na konkurenco.
Ni komentarjev:
Objavite komentar