torek, 3. februar 2015

Iskanje partnerjev in vlagateljev

Pisali smo že, da družina, prijatelji, zasebni vlagatelji in potencialni poslovni partnerji lahko priskočijo na pomoč pri financiranju izvedbe dobre ideje. Vendar, kako jih najti in prepričati, da je vaša ideja odlična priložnost za vlaganje?

Iskanje vlagateljev in partnerjev se pogosto začne preko skupnih znancev ali prijateljev, pri tem pa lahko pomagajo tudi mentorji iz izobraževalnih ustanov ali številnih delavnic za start-up podjetja. Takšne osebe so lahko učinkovit posrednik, ne le za pridobivanje finančnih sredstev, temveč tudi za učenje in razumevanje poslovnih procesov. Pri navezovanju stikov vam lahko pomagajo tudi vaši zastopniki za intelektualno lastnino, ki imajo pogosto široke kroge poznanstev. Če nimate mediatorjev, se lahko poslužite iskanja vlagateljev in podjetij na internetu in v bazah podatkov, a je vzpostavitev kontakta z njimi težja. Ravno tako tudi njihov odziv ni tako verjeten kot če vas priporoči prijatelj ali mentor. Pri vzpostavljanju partnerstev je pomembno poudariti, da se posli najpogosteje sklepajo z ljudmi med katerimi je dobra »kemija«, torej dober občutek in t.i. delovanje na isti valovni dolžini. Podobni cilji, razmišljanje, vrednote in ideje so ključne za sprejemanje skupnih odločitev ter uspešno sodelovanje. Zato mnogi primerjajo odnose z vlagatelji in partnerji z odnosi v zakonu – skupaj ste v slabem in v dobrem. 

Pri iskanju novih partnerjev in vlagateljev razmislite:

  • kaj si želite: financiranje, svetovanje, skupno razvijanje izdelkov in zamisli, prodaja izuma, mešanica omenjenega ali kaj drugega. Z jasnimo postavljenimi željami, potrebami in cilji je potencialnim partnerjem veliko lažje predstaviti kaj si od njih želite.
  • koliko denarja potrebujete za uresničitev svojih ciljev: glede na želeno višino financiranja je potrebno izbrati primerna podjetja ali vlagatelje/partnerje. Za manjše zneske najpogosteje ni primerno prositi velika podjetja ali vlagatelje, saj zanje verjetno ne boste zanimivi ali pa se bodo z vami dobili le, da ocenijo vašo idejo ali podjetje.
  • s kakšnim partnerjem želite sodelovati: z nekom, ki že ima izkušnje na vašem področju, ali z nekom, ki na tem področju še ni deloval, vendar pa bi to predstavljalo (uspešno) širitev.

Ko imate razdelano idejo, potencialni seznam vlagateljev ali partnerjev, želje za sodelovanje in/ali znesek financiranja, ostane le še kontaktiranje vseh na seznamu in upanje na najboljše. A tudi če vam iz prvega poskusa ne uspe, poskušajte ponovno. Iz neuspelih poskusov se lahko samo veliko naučite!

Ni komentarjev:

Objavite komentar