petek, 24. april 2015

V porastu tudi število prijav znamk

V enem izmed naših prejšnjih prispevkov smo pisali o porastu števila patentnih prijav, vendar pa po podatkih WIPO (World Intellectual Property Office) in Uradov, ki so člani skupine TM5, to so OHIM (Office for Harmonization in the Internal Market), USPTO (United States Patent and Trademark Office), JPO (Japan Patent Office), KIPO (Korean Intellectual Property Office) in SAIC (State Administration For Industry & Commerce (SAIC) People's Republic of China) narašča tudi število prijav blagovnih znamk.

USPTO poroča, da z vsakim letom narašča število prijav znamk v ZDA, ta trend pa opažajo tudi v prvi četrtini leta 2015, saj so v enakem obdobju lani sprejeli skoraj 8 % manj prijav znamk.

Tudi OHIM v svojem statističnem poročilu navaja, da je število prijav znamk Skupnosti (CTM) v porastu, saj je bilo leta 2014 vloženih kar 117468 prijav, medtem ko je bilo leta 2013 vloženih 114278, leta 2012 pa 107978 prijav znamk. V prvi četrtini letošnjega leta je bilo vloženih 30133 prijav znamk, v enakem obdobju lani pa 28862, kar kaže na nadaljevanje trenda opaženega v zadnjih letih.

Pri tem pa je zanimivo, da kljub naraščanju števila prijav znamk Skupnosti slovenskih prijaviteljev, ta delež ostaja majhen, in sicer 0,21 %. Največ prijav znamk Skupnosti vložijo Nemci, sledijo jim Britanci, Italijani in Španci.

Porastu števila slovenskih prijav znamk Skupnosti pa je verjetno treba pripisati padec števila prijav znamk v Sloveniji in padec števila prijavljenih mednarodnih znamk pri WIPO v okviru Madridskega sporazuma in/ali Madridskega protokola.

Ker se več slovenskih podjetij in tudi posameznikov se odloča za zaščito znamke v tujini v okviru znamke Skupnosti, to pomeni, da je potrebno posvetiti še več pozornosti izbiri imena znamke, logotipa in ostalih elementov, da se doseže razlikovalni učinek pomemben za uspešno registracijo in zaščito znamke. Kot poroča OHIM je bilo ugovorov zoper registracijo novih znamk v letu 2014 vloženih manj kot v prejšnjih letih, vendar pa je kljub temu približno 7% prijav znamk dobilo ugovor.


V izogib dolgotrajnim in dokaj dragim postopkom ugovorov in registracij znamke po ugovoru vam predlagamo tehten premislek in zasnovo vaše nove znamke, kot smo pisali v našem predhodnem prispevku. Srečno in uspešno vam želi PBAF!

Ni komentarjev:

Objavite komentar