ponedeljek, 1. december 2014

Zaščita intelektualne lastnine je pomembna za vse!

Danes pišemo o tem, zakaj je zaščita intelektualne lastnine koristna, ne le za vas ali vaše podjetje, temveč tudi za okolje in državo, iz katere prihajate, ter za ljudi, ki vas obkrožajo.

Novi izumi, imena in kreativni dizajni se dnevno pojavljajo na tržišču in so rezultat človekove inovativnosti in kreativnosti. V gospodarstvu, ki ga napaja naraščajoče znanje, ima odločitev za zaščito intelektualne lastnine ključno vlogo. Kljub temu pa se mnogi zanjo ne odločijo, kar lahko prinese številne negativne posledice, kot so na primer:

  • izguba nezaščitenega izuma zaradi tekmecev, ki so v boljšem položaju glede komercializiranja izdelka ali ugodnih cen, zaradi česar originalni izumitelj ostane brez nagrade ali zaslužka;
  • izguba stika s konkurenco zaradi premajhne prepoznavnosti podjetja;
  • zmanjševanje prihodkov iz računa davkov za državo; 
  • izgubljanje delovnih mest;
  • nižanje tujih investicij; in
  • odhod talentiranih in usposobljenih delavcev.


Zato vedno poudarjamo pomen zaščite intelektualne lastnine. Le-ta je namreč ključna za uspeh izumitelja ali podjetja, saj ima vlogo pri:

  • preprečevanju tekmecem, da bi kopirali ali posnemali izdelke oziroma storitve podjetja; 
  • izogibanju nepotrebnim investicijam v raziskave in razvoj ter marketing; 
  • postavitvi identitete podjetja;
  • povečanju prepoznavnosti in uveljavljenosti podjetja; 
  • pogajanjih za licenciranje, franšize ali druge pogodbe; 
  • povečanju tržne vrednosti podjetja in njegove konkurenčnosti na trgu; 
  • finančnem stanju podjetja (povečanje kapitala in možnosti financiranja); 
  • dostopnosti novim tržiščem; 
  • ocenjevanju stanja raziskovanja in razvoja;
  • ocenjevanju dela zaposlenih in podjetij;
  • odpiranju novih delovnih mest;
  • bogatenju človeškega intelekta;
  • povečanju prihodkov države iz naslova davkov; in
  • višanju gospodarske rasti v državi.


Če razmišljate o zaščiti svoje intelektualne lastnine, morate razmisliti kateri so vaši glavni motivi za to. Le-te načeloma delimo na: 

  • zaščitne motive: zaščita pred imitiranjem in zavarovanje na tržišču;
  • motiv ugleda: izboljšanje podobe na tržišču in zviševanje vrednosti podjetja;
  • motiv blokiranja konkurence;
  • izmenjevalni motiv: izboljšanje pozicije v pogajanjih, licenciranje…; in
  • motiv ocenjevanja.

Največkrat se zgodi, da podjetja nimajo le enega motiva, ampak ščitijo svojo intelektualno lastnino zaradi več motivov. 

V kolikor se boste odločili za zaščito vaše intelektualne lastnine, vam bomo z veseljem svetovali.

Želimo vam produktiven december!

Ni komentarjev:

Objavite komentar